ابن ابی اصیبعه (688-596 ه.ق)
 
درباره وبلاگ


دارای مدرک فوق دیپلم رشته نقشه کشی صنعتی و مدرکهای برق صنعتی و جوشکاری آرگون از پتروشیمی، مدرک کامپیوتر و همچنین فتوشاپ از فنی و حرفه ای و مهندس نقشه کش لوله کشی گاز مفتخرم که توانسته ام در جهت ارتقاء علمی علم آموزان نقشی داشته باشم


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 119336
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

زندگی نامه دانشمندان بزرگ جهان
www.hokama.loxblog.com

رشته ی علمی: پزشکی

موفق الدین ابوالعباس احمدبن قاسم بن خلیفه بن یونس خزرجی، پزشک و مورخ برجسته در سال 596 ه.ق در دمشق، در خانواده ای پزشک متولد شد. پدرش چشم پزشک بود و احمد زیر نظر او آموزش دید، سپس زیر نظر ابن بیطار و پزشکان برجسته ی دیگر مطالعات پیشرفته ای در پزشکی انجام داد و در بیمارستان ناصری که توسط ملک ناصر بنیان گذاشته شده بود، منصوب شد. پس از آن به خدمت امیر عزالدین آبیک معظمی در صرخد ( شهری در هورن رنجز) درآمد و به دلیل آب و هوای خوب در آنجا ماند و در سال 688 ه.ق از دنیا رفت.

ابن ابی اصیبعه به خاطر هوش و مهارت در حرفه اش و به خصوص در چشم پزشکی شهرت یافت. او همچنین، شاعر برجسته ای بود و سروده های شعری قابل ملاحظه ای داشت که به شهرتش می افزود. وی اثر بزرگش «عیون الانباء فی طبقات الاطباء» را در سال 643 ه.ق در دمشق نوشت، هنگامی که در خدمت امین الدوله، وزیر ملک صالح بود. او از آثار پیشینیانش، از قبیل: طبقات الاطباء، ابن جلجل و تاریخ الحکمای، قفطی، استفاده کرد و اطلاعات جدید بسیاری نیز به آنها افزود.

عیون الاطباء شامل 380 زندگی نامه ی پزشکان است، که با پزشکان یونان قدیم و رم و هند شروع می شود. وی سپس زندگی نامه ی پزشکان دوره های بعد تا زمان خودش را می آورد. زندگی نامه ها بر اساس نسل ( طبقات) و همچنین کشوری است که این پزشکان در آن زندگی می کردند. او همچنین، از بسیاری از عالمان و ادبیان که پزشکان برجسته ای نبودند، ولی به دلیل موفقیت هایشان به عنوان شاعر، صوفی یا ... می شدند. اخباری را ضبط کرده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب